close
تبلیغات در اینترنت
خرما بهتربن غذا در ماه مبارک رمضان است
قوانین اجباری اینستاگرام ما کانال ما در میهن ویدئو ثبت تخصص
  • دانلود مجله discover سپتامبر 2019

    دانلود مجله discover سپتامبر 2019

  • دانلود رایگان مجله نشنال جئوگرافیک اکتبر 2019

    دانلود رایگان مجله نشنال جئوگرافیک اکتبر 2019

  • عکسهای از جنگل های عمیق تاریک

    عکسهای از جنگل های عمیق تاریک

  •  نشریه معماری فلزی MEATAL ARCHITECTURE

    نشریه معماری فلزی MEATAL ARCHITECTURE

  • دانلود رایگان نشریه آمریکایی Agriculture

    دانلود رایگان نشریه آمریکایی Agriculture

  • اطلاعات کامل گل داوودی (از انواع روشت کاشت تا بهر برداری و نگهداری) با ذکر منبع

    اطلاعات کامل گل داوودی (از انواع روشت کاشت تا بهر برداری و نگهداری) با ذکر منبع

  • بارور سازی ابر ها در جهان و ایران+PDF

    بارور سازی ابر ها در جهان و ایران+PDF

  •  نکات جالب اما کاربردی

    نکات جالب اما کاربردی

  •  طراحی هوشمندانه

    طراحی هوشمندانه

  •  طراحی بسیار زیبا میز رودخانه ای

    طراحی بسیار زیبا میز رودخانه ای

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
روزه داری با خوردن خرما !!!
کارشناسان تغذيه معتقدند که بهتر است روزه داران از خرما يا کشمش براي آغاز افطار استفاده کنند؛ زيرا اين دو سبب کنترل اشتها مي شوند و از پُر خوري به هنگام افطار ممانعت مي کنند. علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظيم قند خون بسيار مفيد است، لذا توصيه مي شود که در وعده افطار حتي المقدور 5-3 عدد خرما مصرف شود؛ اما از مصرف بيش از حد خرما نيز مانند ساير شيريني ها پرهيز شود.
توصيه اين است که در زمان افطار و سحر تا حد امکان به جاي مصرف انواع شيريني ها مثل زولبيا و باميه که فقط حاوي انرژي و فاقد مواد مغذي (ويتامين ها و مواد معدني) هستند، از مواد غذايي طبيعي شيرين مثل خرما، کشمش و انواع ميوه در حد متعادل استفاده شود. دقت داشته باشيد که افراط در مصرف انواع شيريني به هنگام افطار چاقي و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت.
نتايج يک تحقيق علمي نشان مي دهد: خرما بهترين غذا براي روزه داران در ماه مبارک رمضان است. بر اساس نتايج تحقيقي، در ساعات پاياني روزه، قند خون کاهش پيدا مي کند و بر مغز تأثير مي گذارد و سبب مي شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت  تمرکز  شخص روزه دار کاسته مي شود.

اين ميوه مي تواند انتخاب خوبي به جاي قندهاي صنعتي باشد و به دليل اينکه قند خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذي و فيبر لازم براي بدن را تأمين مي کند، مي تواند در وعده هاي سحر و افطار ويژه بانوان شيرده و دختران و پسران روزه اولي در ماه رمضان مصرف شود

همچنين کاهش قند بر حرکات جسمي نيز تأثير مي گذارد و معده تقريباً در حالت سکون قرار مي گيرد و فعاليت آنزيم هاي دستگاه گوارشي به علت کمي مايعات در بدن به شدت کم مي شود. با توجه به اين موضوع بدن انسان هنگام افطاري به غذايي نياز دارد که به سرعت هضم شود و به معده آسيب نرساند و آن را فعال کند و به سرعت مواد مورد نياز به بدن جذب شود و به مغز و عضلات برسد تا ذهن و بدن توانايي خود را بازيابند.
همه اين ها با مصرف خرما امکان پذير است و ظرف بيست دقيقه قدرت و توانايي را به شخص روزه دار بازمي گرداند.
* خرما خواص تغذيه اي متعددي دارد که از آن جمله مي توان به  تقويت ايمني بدن  در برابر بيماري هاي عفوني و غير عفوني و جهت افزايش مقاومت بدن اشاره کرد.

* خرما يک نوع ميوه است که ويتامين هاي A ,B ,C ,E را به همراه املاح معدني شامل فسفر، کلسيم، آهن و منيزيم براي بدن تأمين مي کند.

* خرما براي پيشگيري از افزايش فشارخون و کم خوني تاحدي موثر است و با اثرات آنتي اکسيداني اسيد معده را نيز خنثي مي کند.
* تنظيم انعقاد خون، بهبود مشکلات روده اي، کاهش اضطراب و عصبانيت و ايجاد آرامش در دوران بارداري از ديگر خواص مصرف خرما است.
* خرما به تنهايي يا با مخلوط شير براي بهبود کيفيت خواب نيز موثر است.
* هر سه عدد خرما يک واحد ميوه محسوب مي شود و با توجه به اينکه روزانه بايد 4 تا 5 واحد ميوه و سبزي مصرف شود، مي توان خرما را به عنوان يک واحد ميوه براي افراد سالم در نظر گرفت.
* مصرف خرماي تازه از خرماي خشک بهتر و فوايد آن نيز بيشتر است.

خرما خواص تغذيه اي متعددي دارد که از آن جمله مي توان به تقويت ايمني بدن در برابر بيماري هاي عفوني و غير عفوني و جهت افزايش مقاومت بدن اشاره کرد
 خرما مي تواند به عنوان يک ميان وعده قابل حمل و ساده مورد استفاده قرار گيرد و توصيه مي شود افراد عادت کنند خرما را به عنوان  جايگزيني براي قند با چاي  مصرف کنند.

* خرما به ميزان لازم داراي آهن، اسيدفوليک، پروتئين و چربي است که به دليل کربوهيدراتي که در خود دارد مصرف سه عدد از آن با 60 کيلوکالري، انرژي لازم براي بدن را تأمين مي کند.
* اين ميوه مي تواند انتخاب خوبي به جاي قندهاي صنعتي باشد و به دليل اينکه قند خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذي و فيبر لازم براي بدن را تأمين مي کند، مي تواند در وعده هاي سحر و افطار ويژه بانوان شيرده و دختران و پسران روزه اولي در ماه رمضان مصرف شود.
* استفاده از ميوه ها براي تمامي افراد سالم و حتي بيماران ديابتي محدوديتي ندارد و افراد ديابتي نيز مي توانند خرما مصرف کنند اما در ميزان استفاده از آن نبايد زياده روي شود.

خبرنامه

*
< >برای عضویت در خبر نامه فضای سبز ایمیل خود را در کادر پایین وارد کنید

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

*