close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
* * ویژگی ها و صفات حبوبات

وب

ما را دنبال کنید

جستجوگر

بسیار مهم


    هرگونه استفاده ای از این سایت یعنی قبول قوانین زیر :


    حتما بخوانید

    (قوانین استفاده از سایت )

    (این صفحه همواره ممکن است تغییر کند،چک کردن آن بر عهده کاربر است )


    Image result for most attractive wallpapers in the world

پرینت گرفتن از صفحه

    چاپ این صفحه

مرجع تخصصي اطلاع رسانی مجازی سبز



    @iranHorticulture

    افتتاح کانال فضای سبز ایران

    بزودی کانال دوره های آموزشی

    موفقیت و فن بیان و اخلاق حرفه ای

    راه اندازی میشود،با ما همراه شوید

دسترسی راحتر

  • اطلاع رسانی مجازی
  • فن بیان 2
  • موفقیت 2
  • اخلاق حرفه ای 1
  • موفقیت 1
  • دانستنیهای عمومی 1
  • طراحی
  • طراحی داخلی 37
  • طراحی بیرونی 26
  • تزئینات داخلی 12
  • خانه های مدرن 13
  • اصول طراحی 2
  • طراحی باغ
  • ایده طراحی 3
  • عکسهای باغ 2
  • باغ های منطقه ای 1
  • استایل باغ شما 1
  • فضای سبز
  • درخت و درختچه 49
  • گل های فصلی 39
  • طراحی فضای سبز 36
  • روف گاردن 17
  • آبنما 16
  • آلاچیق 19
  • برکه مصنوعی 17
  • گیاهان تزئینی 63
  • گیاهان دارویی 17
  • آفات و بیماری های فضای سبز 8
  • تزئینی 3
  • کشاورزی
  • آموزش 18
  • گیاهان 26
  • متفرقه 5
  • سموم 5
  • بیماری و حفظ نباتات 1
  • زراعی و باغی 9
  • بخش انگلیسی(تازه های کشاورزی و فضای سبز و طراحی)
  • زراعی و باغی 5
  • دامپروری 1
  • فضای سبز و طراحی 1
  • سرگرمی
  • آیا می دانید؟؟؟ 25
  • ورزشی 4
  • دمنوش ها 11
  • سلامت 6
  • کامپیوتر و وب 3
  • جالب انگیز 6
  • سبک زندگی 4
  • ویژه نامه محرم 1395 3
  • چطور؟!!! 0
  • ویژه نامه شعبانیه 5
  • ویژه نامه رمضان 2
  • ویژنامه محرم 96 5
  • اخبار
  • در باره ما 5
  • نرم افزار
  • کاربردی 17
  • دانستنیهای سنگ
  • سنگ معدنی 3
  • سنگ قیمتی و تزئینی 2
  • معادن 0
  • متفرقه 0
  • free-magazines
  • magazine 5
  • books 2
  • جزوات آموزشی
  • ویژه کشاورزی و مرتبط 8
  • کتاب الکترونیکی 3
  • زیست محیطی
  • دانستنیهای زیست محیطی 6
  • اخبار و تاز ه های زیست محیطی 1
  • اخبار و تاز ه های زیست محیطی 1
  • فیلم مستند 0
  • تا این لحظه

    • استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 1
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 137
    • بازديد ديروز : 1,307
    • بازديد هفته : 137
    • بازديد ماه : 17,552
    • بازديد سال : 39,616
    • بازديد کلي : 201,465
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 54.166.172.33
    • مرورگر :
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی

      ,|,

    آخرین ارسالی های انجمن

    حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌ها خصوصاً ویتامین‌های گروه B دارند.
    این مواد غذایی کم چرب خواص زیادی دارند که برای بدن بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم گوشه‌ای از دنیای رنگارنگ حبوبات را به شما نشان دهیم.

    مدت‌هاست که افراد گیاه‌خوار حبوبات را منبع پروتئین خود می‌دانند و از این مواد غذایی فوق‌العاده مفید برای تأمین نیازهای خود استفاده می‌برند.

    با این حال همه می‌دانیم که حبوبات از نظر برخی از اسیدهای آمینه کمبود دارد و پروتئین‌های آن نیز کامل نیست. برای همین است که حبوبات را اغلب با مواد غذایی دیگر مثل غلات و مواد غذایی چرب مصرف می‌کنند تا کمبود اسیدهای آمینه آن جبران شود. البته لزومی ندارد همه‌ی این مواد غذایی متنوع را یک جا و در یک غذای مصرف کرد. در فرهنگ‌های مختلف از این مواد غذایی به طور متنوع استفاده می‌شود. در هند برنج با عدس مصرف می‌شود غذایی شبیه به عدس پلوی خودمان. در برخی از کشورهای آسیایی پوره‌ی نخود را با دانه‌های کنجد می‌خورند و یا سوپ ذرت با لوبیا درست می‌کنند. در آشپزی ایرانی نیز همین کار را می‌کنیم مثلاً در آش چندین نوع حبوبات مثل لوبیا، نخود و عدس استفاده می‌کنیم. در واقع در هر فرهنگی تلاش می‌شود به نوعی از خواص حبوبات به بهترین نحو استفاده شود.


    خانواده بقولات شامل گیاهانی است که یک پوسته با دانه ای در داخل تولید می کند. در این مقاله، استفاده از اصطلاح “حبوبات” برای توصیف دانه های این گیاهان بکار می رود. حبوبات خوراکی معمول شامل عدس، نخود، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی است. انواع مختلف تا حد زیادی در تغذیه، ظاهر، طعم و استفاده متفاوت هستند.
    در انتها: حبوبات یک اصطلاح کلی است که برای توصیف دانه گیاهان از خانواده بقولات، که شامل لوبیا، نخود فرنگی، عدس و بادام زمینی است.
    حبوبات منحصراً از پروتئین و فیبر غنی هستند
    حبوبات مشخصات تغذیه کاملا قابل توجه، و یک منبع غنی از فیبر و پروتئین سالم است.

    حبوبات با برچسب کالری 230، ارزش غذایی بالایی دارد
    حبوبات توانایی رفع نیتروژن از اتمسفر را دارد. نیتروژن جزء ضروری اسیدهای آمینه، که بلوک های از پروتئین را می سازد.
    حبوبات نه تنها بسیار مغذی، بلکه بسیار ارزان نیز هستند آنها جزء اصلی مهم مواد غذایی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه هستند.
    در انتها: حبوبات بسیار مغذی، پروتئین و فیبر بسیار بالایی دارد آنها همچنین ارزان و به طور گسترده ای در دسترس هستند.


    حبوبات دارای ضد مواد مغذی هستند

    متاسفانه، حرکت نزولی برای کیفیت تغذیه ای حبوبات وجود دارد.
    آنها همچنین شامل به اصطلاح ضد مواد مغذی، موادی که می تواند با هضم و جذب سایر مواد مغذی تداخل نماید.


    اسید فیتیک موجود در حبوبات

    اسید فیتیک، یا فیتات در تمام دانه های گیاهی خوراکی، از جمله حبوبات یافت می شود. و این باعث اختلال در جذب آهن، روی و کلسیم غذا می شود و ممکن است خطر کمبود مواد معدنی را در طول زمان افزایش دهد.
    با این حال، این تنها مربوط به زمانی است که مصرف گوشت کم است و غذاهای با فیتات بالا به طور منظم بخش بزرگی از وعده های غذایی را تشکیل می دهند.
    گوشت خواران در معرض کمبود مواد معدنی ناشی از اسید فیتیک نیستند. جذب آهن و روی از گوشت حتی در حضور اسید فیتیک کارآمد است.
    در مقابل، وقتی که قسمت بزرگی از رژیم غذایی از حبوبات و بقولات است اسید فیتیک یک نگرانی جدی است که اغلب در مورد کشورهای در حال توسعه است. گیاهخواران نیز ممکن است در معرض خطر باشند.
    در این شرایط، چند استراتژی را می توان برای کاهش مقدار اسید فیتیک و افزایش ارزش تغذیه ای حبوبات انجام داد که این شامل خیساندن، جوانه و تخمیر است.



    لکتین موجود در حبوبات

    لکتین بقولات یک خانواده از پروتئین موجود در حبوبات است که ممکن است تا 10 درصد از کل پروتئین را تشکیل می دهند. آنها در برابر هضم مقاومت می کنند و برخی از آنها ممکن است روی سلول های آستر روده تاثیر بگذارد.
    بسیاری از انواع مختلف لکتین در بقولات وجود دارند. یکی مطالعه خوب لکتین، فیتوهماگلوتیمین است که در بسیاری از انواع لوبیا، به خصوص لوبیا قرمز وجود دارد.
    فیتوهماگلوتیمین در مقادیر بالا، سمی است و چند مسمومیت پس از مصرف لوبیا خام یا نادرست پخته شده گزارش شده است.
    در بسیاری از دیگر حبوبات خوراکی، مقدار لکتین خیلی بالا نیست و باعث علائم در انسان نمی شود.
    با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، لوبیا هرگز نباید خورده شود مگر اینکه به طور کامل پخته شده و آماده شده باشد.
    خیساندن حبوبات در طول شب و جوشاندن در 100 ° C به مدت حداقل 10 دقیقه، سبب تنزل فیتوهماگلوتیمین و دیگر لکتین بقولات می شود.


    ساپونین حبوبات

    ساپونین، گروه متنوعی از مواد مغذی موجود در انواع گیاهان است. آنها به هضم مقاوم هستند اما ممکن است روی سلول های آستر روده تاثیر بگذارد.
    برخی بر این باورند که آنها ممکن است نفوذپذیری روده را افزایش دهد و همچنین روده سوراخ دار نامیده می شود و منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی می شود.
    در حال حاضر، این یک نظریه است و هیچ مدرک معتبری که ساپونین در حبوبات باعث آسیب در انسان شود وجود ندارد.
    توجه: حبوبات خام حاوی مواد به نام “ضد مواد مغذی” که ممکن است باعث آسیب شوند. که با روش آماده سازی مناسب می توانید از بسیاری از آنها خلاص شوید.



    حبوبات سرشار از فیبر سالم هستند

    حبوبات به ویژه غنی از الیاف سالم، مانند نشاسته مقاوم و فیبرهای محلول هستند. نشاسته مقاوم و فیبرهای محلول چند چیز مشترک دارند. آنها هضم نشده از طریق معده و روده کوچک عبور کرده تا به روده بزرگ می رسند جایی که باکتری های ساکن روده از آن تغذیه می کنند. و عوارض جانبی ناخوشایندی اغلب شامل گاز و نفخ دارند اما آن نیز سبب شکل گیری اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، مانند بوتیرات می شود که ممکن است سلامت روده بزرگ را بهبود بخشد و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.
    هر دو نشاسته مقاوم و فیبرهای محلول نیز سبب سیری می شوند و ممکن است مصرف مواد غذایی در دراز مدت منجر به از دست دادن وزن شود.
    علاوه بر این، آنها در تعدیل سطح قند خون بعد از غذا بسیار موثر هستند و ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.
    توجه: حبوبات منبع غنی از الیاف هستند که ممکن است اثرات مفید گوناگونی بر سلامت داشته باشد.


    مزایای دیگر حبوبات در سلامتی

    تنوع حبوبات با منافع مختلف دیگر سلامت مرتبط است. با توجه به مطالعات مشاهده ای، حبوبات با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سطوح پایین تر کلسترول همراه است.
    کارآزمایی تصادفی شده شاهددار، همچنین نشان می دهد که مصرف منظم حبوبات ممکن است فشار خون را کاهش دهد و اثرات مطلوب بر سطح کلسترول و تری گلیسیرید داشته باشد.
    فیبر بالا و میزان پروتئین حبوبات، ممکن است مصرف مواد غذایی را کاهش دهد و منجر به از دست دادن وزن در دراز مدت شود
    توجه: مصرف حبوبات ممکن است فشار خون را بهبود بخشد و باعث کاهش کلسترول خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کمتر و سبب ترویج کاهش وزن در دراز مدت می شود.


    حبوبات با منافع مختلف سلامت در ارتباط است.

    آنها مشخصات تغذیه ای قابل توجه، و یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. با این حال، مانند بسیاری از غذاهای گیاهی دیگر، همچنین حاوی ضد مواد مغذی هستند که ممکن است ارزش غذایی خود را خراب کنند. حتی ممکن است زمانی که لوبیا به صورت خام مصرف شود سمی باشد.
    استراتژی های مختلف را می توان برای خنثی کردن این ضد مواد مغذی مورد استفاده قرار داد. در طول قرون، روش های سنتی مانند غوطه ور کردن، جوانه و جوشاندن سبب اثر خوب حبوبات می شود.
    در پایان روز، حبوباتی که به درستی آماده شده باشد بسیار سالم هستند که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مبتنی بر مواد غذایی واقعی مصرف می شود.


    منبع :http://nargil.ir

    برچسب ها

    ارسال نظر

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی

    نظرات ارسال شده

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    خبرنامه

    *
    < >برای عضویت در خبر نامه فضای سبز ایمیل خود را در کادر پایین وارد کنید

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    *

    نرم افزار های ضروری ،منبع p30download.com

    درباره ما


    Image result for attractive photography

    نظرسنجی

    به مطالب چه امتیازی می دهید ؟ممنون از شما که ما را راهنمایی می کنید.